سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر [شمار] برادران خود بیفزایید ؛ زیرا هرمؤمنی را در روز قیامت، شفاعتی است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
هیئت الزهرا (سلام الله علیها) ؛ رهروان شهدا
 
سالگرد 6 شهید + گزارش

سلام

جلسه هیئت الزهراء(س)
به مناسبت سالگرد شش شهید مفید

پنج شنبه 11 اسفند 1390
ساعت 19:30

منزل شهید منصور کاظمی(3)

دعای کمیل + سخنرانی پدر شهید فیاضی

 

+ ثبت نام اردوی جهادی سال 91

یا علی

- - - - - - 

+ فایل صوتی: سخن‌رانی حاج آقا فیاضی
+ فایل صوتی: مداحی آقای رستمی

برداشتی آزاد از صحبت‌های حاج آقا فیاضی:

 

1. عنایت شهدا
نقل از مقام معظم رهبری: توفیقات ما به‌خاطر اولیا خداست، به‌خصوص شهدا. اولیا خدا ناظر اعماال ما هستند و عملکرد ما آنها را ناراحت یا خوشحال می‌کند. آنها در کمال و سعادت ما نقش دارند. اگر در این مسیر سالم ماندیم به‌خاطر عنایت اولیا، شهدا و به‌خصوص امام زمان(عج) بوده و هدایت آنها ما را کمک می‌کند.

2. شهدا دست‌نیافتنی نیستند
شهدا شرایط خاص نداشتند. شهدا در زمان خود از شرایط موجود نردبان کمال درست کردند و بالا رفتند، شرایطی که از جنس معلولیت، خرابی، نقص عضو بود. همین شرایط نظامی، نا‌امنی و خشن برای آنها باعث رسیدن به اوج و کمال شد. الآن که اوضاع بسیار مهیاتر است. در شرایط امروز، اگر بخواهیم، راه شهدا دست‌یافتنی است.

3. الهام‌های هدایت‌بخش
وحی انواع و اقسام دارد مانند الهام، خواب، یا جبرائیل. وحی برای هدایت به شکل الهام برای افراد مستعد در شبانه‌روز هست. نداشتن این الهام نش‌دهنده مشکلی برای انسان است. البته این وحی از نوع آنچه برای انبیاء و امامان است، نیست. اما باید به این الهام‌ها توجه کرد. این الهامات حقیقت است نه بی‌راهه. پیامبران(ع) هم با این الهام‌ها یاری می‌شدند.
حضرت موسی(ع) که تبعید شده و راه گم کرده با همین ندا می شود پیامبر. بعد برای حرکت به‌سمت فرعون مهمترین تجهیزاتی که می‌خواهد شرح صدر است و درستی بیان. 

4. حکایت قطره و دریا
چه‌طور حضرت موسای  فراری می‌آید می‌گوید ایمان بیاورید تا رستگار شوید. قطره‌ای است که  به دریا وصل شده‌است. رهبری وقتی در مورد دشمنی به اسرائیل می‌گوید حتماً به جایی وصل هستند. انسان در مشکلات باید بزرگی خدا را در نظر بگیرد.

5. عمل به تکلیف
همه دانش‌ها اگر به دریای الهی پیوند نخورد فایده‌ای ندارد.
کربلایی کاظم در مسجد شنید که باید خمس و زکات داد. وقتی دید پدرش خمس و زکات نمی‌دهد مال‌ش و کارش را از پدر جدا کرد. وقتی پدر دید این جوان رفته کارگری دیگران، خودش به او زمین و کار داد. کربلایی در زیارت امام‌زاده دهات‌شان به الهام دو نفر توانست وحی خدا را بخواند. این به‌خاطر رزق حلال است.
آقای بهجت می‌گوید دنبال کارهای بزرگ نباشید. انجام واجبات و ترک محرمات کافی است تا هدایت بشوید.
ماجرای این شهدا نشان می‌دهد که زندگی شیک، پدر پولدار و امنیت برای‌شان مهیا بوده، ولی پسر به جبهه می‌رود.
احسان به پدر و مادر می‌تواند آدم را خیلی بالا ببرد.

6. سوره گاو
اسم سوره بزرگی به‌خاطر پسری است که به پدرش نیکی می‌کرد. فردی در بنی‌اسرائیل توسط پسرعموی‌ش کشته می‌شود، به‌خاطر خواستگاری از یک دختر. برای پیداکردن قاتل به امر خدا حضرت موسی گاوی را مشخص کردند برای ذبح، که به‌خاطر بهانه‌های بنی‌اسرائیلی فقط یک گاو خاص شد.
پسر خواست جنسی نقد کند، مغازه بسته بود، دنبال کلید گشت. دید کلید زیر متکا است. پدر را بیدار نکرد و بی‌خیال کسب شد. پدر خوشش آمد و به او گاوی داد که همان گاو خاص بود.

7. در جبهه بیش از این سختی کشیده‌ایم
شهید اقبالی، معاون غواص‌ها در عملیات عبور از اروند بود. شبی که از جبهه رسید تهران و دید دیر وقت است، شب سرد، از 4 تا 6 صبح پشت در ماندند ولی پدر و مادر را بیدار نکردند...

8. عمل به تکلیف
امام با محکمی جلو کارتر ایستاد، همان‌طور که رهبری با جرأت جلو آمریکا می‌ایسند. فردای روزی که همه موارد روی میز بود همه به زیر میز رفت! انگار تشخیص تکلیف می‌دهند. هرکاری به‌موقع خودش؛ تظاهرات، رأی‌دادن، نماز خواندن، درس خواندن، صله رحم، روزه گرفتن و نگرفتن. باید هر چیزی برحسب تکلیف باشد. 

9. یکی از رازهای موفقیت
اگر کتابی، کاری، حرفی، روزنامه‌ایی باعث عوض‌شدن جنس ما می‌شود نباید انجام شود. شهدا و اولیا در شرایط تحریم و جنگ می‌توانند دربان هدایت بسازند و ما در شرایط آرام فعلی نتوانیم. پس مشکلی داریم. امان از سریال، دوست و خوابی که برای ما جز ضرر ندارند؟ خوبان همه کارهای‌شان مستحبات و واجبات است چرا که حتی روزنامه خواندن آنها نیز برای هدایت و کمال است.

10. هدف، ولایت
باید تحت ولایت عمومی خدا قرار بگیریم و هم تحت هدایت ولی خدا قرار بگیریم. این دو مورد هدف کل زمان زندگی ما باشد؛ چه نماز، چه درس چه انتخابات. ان‌شاءالله جزو افرادی شویم که در تمام شئون زندگی در جاده و مسیر هدایت قدم برداریم.

11. معاون نطنز
زندگی شهید احمدی روشن عجیب است. چه زمانی شروع کرد که در 31 سالگی شده معاونت انرژی اتمی نطنز؟ چه انسجام رفتار و زندگی در خود ایجاد کرده بود. در 31 سالگی به این حد رسید که اسرائیل برنامه برای شهادت‌ش بریزد.

12. عیدی
امام زمان(عج) شب میلاد پدرشان عیدی خوب می‌دهند.

 


نوشته شده توسط مسعود مسیح تهرانی 90/12/7:: 6:25 عصر     |     () نظر
درباره

هیئت الزهرا (سلام الله علیها) ؛ رهروان شهدا


مدیر وبلاگ : مسعود مسیح تهرانی[127]
نویسندگان وبلاگ :
سیدمحمدصالح عامری (@)[19]

سیدمحمدصادق امامی (@)[73]

ناصر مطیع (@)[17]

مجتبی کریمی نیا (@)[122]


صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها